Jelenlegi hely

Hajdinás-zöldséges rakottas

Hajdinás-zöldséges rakottas
Nyereményem része volt a hajdina...
Hozzávalók: 

A pörkölthöz:
1 db vöröshagyma
fél kg csirkemell filé

bors
pirospaprika
1 db paradicsom
1 db paprika
kókuszzsír
rizstejszín
Továbbá:
15 dkg hajdina
60 dkg zöldségmix (karfiol-brokkoli-sárgarépa)

oregánó
reszelt sajt/laktózmentes/növényi

Elkészítés: 

Elkészítjük a pörköltet, a hagymát apró kockákra vágjuk, kevés kókuszzsíron megdinszteljük, rádobjuk a kockára vágott csirkemellfilét is, fehéredésig kevergetjük, majd hozzáadjuk, a megmosott, kockára vágott paprikát, paradicsomot is, sózzuk, borsozzuk, rátesszük a pirospaprikát is, és fedő alatt puhára pároljuk, ha szükséges, kevés vizet adunk hozzá, majd a rizstejszínnel összeforraljuk, félretesszük.
A hajdinának egy fazékban vizet teszünk fel melegedni, kb 1 tk sóval, ha a víz felforrt a hajdinát beletesszük, és pár percig főzzük, de vigyázzunk rá, a hajdina szemeknek nem szabad kinyílniuk, akkor kocsonyás lesz, és veszít a minőségéből (akárcsak egy szétfőzött rizs).
A zöldségeket egy gyümölcsmosóba tesszük és átöblítjük, annyira hogy könnyet szét lehessen szedni azokat. Ezt nem kell főzni!
Egy nagyobb tálban összekeverjük, a pörköltet, a hajdinát, és a zöldségeket. Kókuszzsírral kent tepsibe öntjük, reszelt sajttal megszórjuk, és előmelegített sütőbe toljuk. Sütési idő:15-20 perc.
Ha elkészült kockára vágva tálaljuk.
Glutén-, tej-(reszelt sajt helyett az arra érzékenyek, használjanak növényi sajtot, vagy el is hagyható), tojás-, cukor-, szójamentes

Kategória: